De 5 stappen om geld te verdienen met service!

De 5 stappen om geld te verdienen met service!

Klanten willen jouw producten niet!

Klanten van vandaag willen geen producten meer hebben. Natuurlijk vinden ze jouw producten fantastisch en heb je een webshop of winkel waarin je deze verkoopt, dit is voor een klant echter niet meer voldoende! Het gebruik, de ervaring, daar is het ze om te doen. Misschien een oud voorbeeld, maar niet minder sprekend: Klanten willen geen boormachine, ze willen zelfs geen gat in de muur. Klanten willen  een gezellige woonkamer met een mooi schilderij aan de muur. 

Wat willen klanten dan wel?

Klanten en consumenten willen wel alle voordelen van jouw product of dienst, zonder het gedoe eromheen. Ze willen het hebben wanneer het hen uitkomt, snel en direct! En het mooie van het hele verhaal, klanten zijn bereid extra te betalen zolang jij deze zaken maar uit handen neemt. 

Om relevant te zijn en te blijven is het voor B2B en B2C organisaties dus zeer belangrijk dat je klanten oplossingen biedt voor het gedoe dat komt kijken bij het aankopen, gebruiken en bezitten van jouw producten. We zien het overal gebeuren, het bieden van een totaal oplossing, in plaats van producten en services allemaal apart aan te bieden of klanten het zelf te laten regelen. 

  • Een mobiele telefoon wordt nu vaak verkocht incl. een abonnement of andersom. 
  • Bij aankoop van een televisie kan je hem ook direct laten installeren of ophangen;
  • Of microsoft office, waar je vroeger een office pakket moest kopen is de standaard nu Microsoft 365 waarbij je per maand betaald.

En zoals aangegeven, deze service(s) zijn ook een aanvullend verdienmodel. Service als aanvullend businessmodel in plaats van een kostenpost, wie wil dat nou niet? Dus welke oplossingen en services biedt jij jouw klant om hem te helpen, te binden en te laten terugkomen? 

In 5 stappen naar je extra verdienmodel

Om te weten waar jij waarde kan toevoegen, klanten loyaal kan maken en geld kan verdienen zijn er 5 belangrijke stappen die je moet zetten.

  1. Snap wat jouw klanten ervaren; doen en laten bij gebruik van jouw producten. Kijk door de ogen van de klant naar je eigen processen, producten en communicatie om de kansen te spotten.
  2. Bepaal de kansen en het potentieel; Als je weet waar de kansen liggen bepaal je het potentieel van de kansen om je keuze te maken. Hoeveel klanten verwacht je hiermee te kunnen helpen? Hoe makkelijk of moeilijk is het om hier waarde toe te voegen? Wat is het (financiële) potentieel?
  3. Ontwerp & test je service; Werk de verschillende onderdelen van je oplossing uit (bv. process, partner, prijs, etc.) en test ze direct aan de hand van Growth Hacking aanpak.
  4. Start op kleine schaal; Starten en bijsturen is het belangrijkste, wees flexibel en wendbaar om service en process ‘on the flight’ bij te sturen.
  5. Uitbreiden en schalen; Na bewezen succes (operationeel, financieel, klanttevredenheid) ga je schalen, dus services of varianten toevoegen, grotere en prominentere plaats geven in journey.

 

Weten waar jij je Customer Experience kan verbeteren en geld kan verdienen? Wij van ResolvedBy weten hoe je dit moet aanpakken en kijken graag met je mee. Neem nu contact op en wij helpen je groeien.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Neem contact met ons op!

Wil je ook dat jouw service de marketing van morgen is?